Adam dzielnie walczy z remontem TK-660. Usuwanie radosnej twórczość cywilnych użytkowników i powrót do oryginału, to bardzo żmudna praca, a jej efekty na tym etapie są niezbyt spektakularn. Jak powiedział Adam: ,, są rzeczy, które z pozoru nie są widoczne i mało znaczą, a zajmują dużo czasu żeby je odtworzyć". Takim właśnie elementem jest niepozorna pokrywka piasty, której zachowała się tylko jedna sztuka i jednej nam brakowało. ,,Przekopaliśmy" wszystkie pokrywki piast z PRLu, zasoby AGROMY itp.. i nic nie pasowało. Prawdopodobnie pokrywki piast wykonano w warsztatach jednostki wojskowej, metodą wyoblania, tak jak kołpaki od MTS-70. Adam się nie poddał, wymyślił, udoskonalił metodę, i po kilku próbach z ostatecznym użyciem prasy o dużym nacisku, uzyskał doskonałą pokrywkę piast. Postanowiliśmy zamieścić ten materiał z szacunku dla perfekcji i zawziętość naszego kolegi Adama.

Oryginał
W dążeniu do doskonałości
Prawie....
Mamy to

Z przyjemnością informujemy, że załoga Pilskiego Muzeum Wojskowego przekazała na licytację także dwa zestawy klocków konstrukcyjnych COBI (oczywiście z serii HISTORICAL COLLECTION !). Do każdego z zestawów dołączyliśmy voucher-wejściówkę na bezpłatne zwiedzenie ekspozycji muzeum w sezonie 2025 dla rodziny bądź grupy przyjaciół.
Zestawy zostały przekazane do sztabu działającego przy Regionalne Centrum Kultury - Fabryka Emocji . Zapraszamy do udziału w 33. Finale WOŚP !!!

W ramach 33. Finału WOŚP zapraszamy do licytacji vouchera na przejażdżkę czołgiem T-72 !
Z vouchera skorzystacie w czasie "Pancernej Majówki 2025" organizowanej na początku maja na pilskim lotnisku - siedzibie Pilskiego Muzeum Wojskowego.
Dwuosobowa załoga zajmie miejsca na pancerzu bądź w wieży i odbędzie niezapomnianą podróż po "autodromie".

    Licytuj TU!


Zapraszamy !

 

Modelarze nie tylko budują dla nas modele samolotów, czy czołgów, ale pomagają w odtwarzaniu nieosiągalnych detali. Dzięki dobrej współpracy z Lubuskie Muzeum Wojskowe w Zielonej Górze z/s w Drzonowie pozyskaliśmy na wzór, oryginalną tabliczkę znamionową od dźwigu montowanego na ciągniku remontowo - ewakuacyjnym WPT-34. Tylko cztery takie ciągniki zachowały się w Polsce, ale tylko w Drzonowie i na naszym egzemplarzu zachowały się dźwigi. Identyczny dźwig można zobaczyć na wcześniejszym modelu ciągnika WPT w Muzeum im. Orła Białego w Skarżysku-Kamiennej.

Na naszym dźwigu ktoś oderwał tabliczkę znamionową, uznaliśmy, że najlepszą metodą jej dorobienia będzie odlew z żywicy. Z pomocą przyszedł nasz przyjaciel Maciej Lewandowski, modelarz z Solca Kujawskiego, który sam opracowuje i tworzy z żywicy modele samolotów niedostępnych na rynku. Maciej wykonał silikonową formę i odlew z żywicy, kopia tabliczki jest idealna. Dorabiamy też inne brakujące detale do naszego dźwigu, ale o tym wkrótce

 
Ciągniki WPT-34 budowano na podwoziach produkowanych w Polsce czołgów T-34-85, z jednym znanym wyjątkiem. Wóz zachowany w Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie powstał na podwoziu wojennego czołgu.
 
Dźwig mógł podnosić elementy o wadze do 1t, na rysunku widoczna tabliczka znamionowa oznaczona nr 15
 
Oryginalna tabliczka z widocznym rokiem budowy dźwigu - lipiec 1968. Najprawdopodobniej WPT-34 były produkowane tylko w latach 1968 -69.
 
Kopia po przyklejeniu we właściwym miejscu i pomalowaniu cienką warstwą farby będzie wyglądać idealnie